Praktiken

Tänkte berätta mer om praktiken. Är på klädaffären MQ i ett köpcenter i Norrköping. Och det är verkligen jättekul! Ett jobb jag nog kan tänka mej ha i framtiden. Får dock inte ta hand om kunder eller stå i kassan än så länge, och det verkar nästan mest kul.
Men jag får iallafall hjälpa till att plasta av, larma och sedan lägga ut nya varor i affären. Får vika ihop och larma av en del av förra säsongens varor. Får sortera kläder och sen typ fixa kläderna i butiken. Så galgarna hänger på rätt sätt, de är vikta fint och så att de är i storleksordning typ. :)
T.ex. idag så fick jag även hänga med ner till lagret där vi hämtade lådor för en del av nya säsongens kläder. Fick även klä på en skyltdocka idag också. Skitkul! De jag jobbar med är väldigt trevliga och hjälpsamma också, vilket verligen hjälper så mkt!

Så man får göra lite olika grejer och lära sig lite nytt varje dag. Men mycket är också detsamma, så jag känner redan att jag börjar få kläm på mycket!

Praktikanten! Hahah, hade lite kul på en paus. ;)

Måste även säga att mina ben och min rygg gör såå himla ont efter detta också. Höll på att dö i måndags när jag kom hem. Alla säger det är en vaningssak, och jag hoppas verkligen det. För fy tusan vad ont man får efter att stå i ca6 timmar varje dag när man är van att sitta..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0